Jak uważność może zmienić Twoje życie?

Recenzja książki
"Cud uważności. Prosty podręcznik medytacji" Thích Nhất Hạnh

Jak uważność może zmienić Twoje życie?

Uważność, czyli świadome bycie w obecnej chwili. Zauważanie zapachów, kolorów, smaków, innych osób, naszych uczuć i myśli. To te wszystkie chwile, kiedy bardziej jesteśmy, niż działamy, mówimy, robimy. W książce "Cud uważności. Prosty podręcznik medytacji" Thích Nhất Hạnh pokazuje jak zacząć wprowadzać uważność do swojego życia, jak ją pielęgnować i jak uczyć się nowego podejścia do wydarzających się rzeczy. Dowiedz się jak uważność pomaga na stres, złość i codzienne problemy.

 

Uważność dla każdego

Autor w tej niedużej książce pokazuje nam, jak ważne jest bycie tu i teraz, jak bardzo zmienia nasz nastrój, nastawienie i podejście bycie uważnym w pracy, domu i relacjach z innymi.

Prostym i przystępnym językiem tłumaczy zagadnienie uważności. Pokazuje przykłady, jak działa i jak zmienia ludzi i ich życie stosowanie uważności na co dzień. Obala mit, że medytacja, czyli zauważanie co się dzieje z naszymi myślami i oddzielanie się od nich, to specjalna procedura z konkretnymi wytycznymi.

Thích Nhất Hạnh pokazuje, że uważnym można być w każdym momencie, pokazuje, jak wiele może się zdarzyć w czasie obierania mandarynki, jedzenia rodzynki czy podlewania kwiatów.
Dodatkowo nie zatrzymuje się na tym, tylko pokazuje skutki uważnego życia – lepsze radzenie sobie ze stresem, złością, wyzwaniami.

Książka zachęca od odejścia od automatycznego wykonywania czynności i ciągłego biegu do przodu, a mówi "zatrzymaj się, popatrz, rozejrzyj, dostrzeż, co widzisz, czujesz, słyszysz, smakujesz". Na przykładach autor pokazuje, jak takie podejście sprzyja uzyskaniu wewnętrznego spokoju, pewności siebie i lepszego radzenia sobie w pracy i domu.

 

Co zamiast nadmiernego myślenia?

Ciągle myślenie, analizowanie, zamartwianie się powoduje, że nasz nastrój pikuje w dół. Często pojawiają się leki czy złość. Nasz umysł projektuje tysiące możliwych scenariuszy, jest często w przeszłości czy w przyszłości. A nie ma go w jedynej chwili, która rzeczywiście istnieje – teraz.

Autor zachęca do zobaczenia, jak ważna jest teraźniejszość, chwila, która trwa kiedy czytasz te słowa. Możesz pobieżnie przejrzeć tekst, a możesz zatrzymać się nad jego przekazem, zastanowić się, zapytać, co z niego weźmiesz dla siebie.

Nadmierny konsumpcjonizm, bieg po upragniony sukces, stres, zaniechanie kontaktu z naturą, bliskimi – powodują, że czujemy się coraz gorzej i jesteśmy mniej efektywni w pracy, w życiu i często bardzo nieprzyjemni w relacjach.

Książka "Cud uważności" przychodzi z odsieczą współczesnemu człowiekowi, który chce się zatrzymać i zacząć na nowo zauważać świat i żyć bardziej w zgodzie z sobą. Przeczytaj, zobacz jak uważność może zadziałać w Twoim życiu.

 

Sesja psychologiczna - Paulina Gaworska-Gawryś

 

Jestem psychologiem, praktykiem podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach (TSR), trenerem kompetencji psychologicznych, doradcą zawodowym. Specjalizuję się we wspieraniu dorosłych borykających się z nadmiernym lękiem, stresem, wypaleniem zawodowym, brakiem pewności siebie oraz kryzysami rozwojowymi i sytuacyjnymi.

W swojej pracy najważniejsze jest dla mnie poznanie świata klienta i takie wspieranie, aby odnalazł swój potencjał i dzięki wspólnej pracy, znalazł najlepsze dla siebie rozwiązanie.

UMÓW WIZYTĘ

 

"Cud uważnosci. Prosty podręcznik medytacji" Thích Nhất Hạnh, Wydawnictwo Czarna Owca, 2020

 

Zapisz się do newslettera aby otrzymać materiały promocyjne oraz informacyjne