Stres w pracy może spotkać każdego z nas, zarówno pracowników, jak i pracodawców. Osoby doświadczające stresu znacznie częściej chorują na przeziębienie i infekcje, ponieważ obniża się ich odporność. Długotrwałe narażenie na czynniki frustrujące mogą przyczyniać się do wybuchów złości i napadów gniewu i agresji. Osoby doświadczające w sposób długotrwały stresu nierzadko próbują redukować go poprzez angażowanie się w ryzykowne zachowania, takie jak spożywanie alkoholu, palenie papierosów czy zażywanie narkotyków, aby doznać ulgi w cierpieniu. Mogą też spożywać duże ilości jedzenia, słodyczy, leków, chodzą niewyspane i wyczerpane.
Zestresowane osoby czują się przemęczone, niewyspane i nie mają siły na nic. Często nie mają też czasu dla siebie ani na kontakty z rodziną i przyjaciółmi, a jakość ich życia prywatnego ulega znacznemu pogorszeniu. Do najczęstszych objawów stresu w pracy należą: Bardzo ważna jest profilaktyka stresu, dbanie o siebie, wysypianie się i odpowiednie odżywianie, umiejętność skutecznego redukowania napięć i radzenia sobie ze stresorami, aby nie dopuścić do skrajnego wyczerpania organizmu i negatywnych skutków zdrowotnych. Dlatego jeśli czujesz, że od jakiegoś czasu praca jest dla Ciebie źródłem licznych frustracji i nieprzyjemnych emocji, warto zgłosić się na konsultacje do psychologa.Jakie są najczęstsze objawy stresu zawodowego?